Wyszukaj ofertę
Data przyjazdu
Data wyjazdu
lokalizacja
 

Zdrowo ze Staropolanką: Jak właściwie nawadniać organizm w wakacje?

Wakacje to czas, w którym – ze względu na wysokie temperatury - potrzebujemy nawadniać nasze ciało w szczególny sposób. Na jaką wodę zdecydować się, kiedy wybieramy się na rodzinny wypad nad jezioro, a na jaką kiedy decydujemy się na letnie treningi, którym towarzyszy duża dawka promieni słonecznych?

Na sklepowych półkach z powodzeniem znajdziemy najróżniejsze rodzaje wód butelkowanych, wśród których wyróżniamy wody wysokozmineralzowane, średniozmineralizowane i niskozmineralizowane, inaczej nazywane źródlanymi. Wody te różnią się między sobą stopniem zmineralizowania, a ich wybór powinien być zależny od stylu naszego życia, diety, wieku, stanu fizjologicznego, a także schorzeń, z którymi się borykamy czy też tego, jak często podejmujemy intensywną aktywność fizyczną.

Woda źródlana, mineralna czy woda z kranu?

Najbardziej popularnymi wodami wśród konsumentów są wody niskozmnineralizowane (np. Staropolanka Zdrój), które zawierają do 500 mg minerałów na litr i są wybierane ze względu na neutralny smak i możliwość wykorzystania ich podczas codziennego gotowania. W lipcu i sierpniu, kiedy upały są wzmożone warto jednak spożywać je wraz z wodami średniozmineralizowanymi (np. Staropolanką 800), w których znajduje się od 500 do 1500 mg składników mineralnych na litr. Pozwoli nam to na zachowanie równowagi elektrolitycznej ciała z uwagi choćby na jego nasilone pocenie, czego nie możemy uzyskać dzięki tzw. „kranówce”, której składu często nie znamy. Dlatego mineralne wody średniozmineralizowane możemy z powodzeniem popijać podczas wypoczynku na plaży.

Jaka woda dla sportowców wyczynowych?

Odpowiednia mineralizacja płynów, którymi nawadniamy się podczas treningów ma szczególne znaczenie. Osoby aktywne i wyczynowi sportowcy, którzy ćwiczą intensywnie, powinny skłonić się w kierunku wód wysokozmineralizowanych, które zawierają powyżej 1500 mg minerałów na litr (np. Staropolanka2000). Warto tu pamiętać, że produkty te to pełen wachlarz minerałów tj. potas, sód, magnez, wapń, fluor, cynk, jod czy wodorowęglany, dzięki czemu – czytając etykietę – możemy wybrać wodę, która uzupełni brak konkretnych składników w naszym organizmie. Po wody wyskokozmineralizowane powinny latem sięgać również osoby, które wykonują ciężkie prace fizyczne. Dla przykładu, zawarty w wodach mineralnych sód, nie tylko wpływa dobroczynnie na pracę układu nerwowego, ale również reguluje nawodnienie komórek i usprawnia prace mięśni.

Jaka woda dla dzieci i osób starszych?

Małe dzieci bardzo szybko się odwadniają, dlatego podczas letnich zabaw na świeżym powietrzu, warto przyzwyczajać je do picia szczególnie wód niskozmineralizowanych (np. Staropolanka KIDS), a starsze dzieci także do średniozmineralizowanych. Niskozmineralizowane wody będą również idealne do przyrządzana codziennych posiłków dla najmłodszych.