Konkurs

REGULAMIN KONKURSU
„ZNAJDŹ BŁĘKITNY BALONIK! WYMYŚL HASŁO REKLAMOWE DLA POLSKIEJ GRUPY UZDROWISK”
(zwany dalej „Regulaminem”)

1. Nazwa Konkursu:.
Konkurs jest prowadzony pod nazwą „Znajdź Błękitny Balonik! Wymyśl hasło reklamowe dla Polskiej Grupy Uzdrowisk”
2. Nazwa podmiotu organizującego Konkurs.
Organizatorem Konkursu jest Polska Grupa Uzdrowisk spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu, ul. Generała Władysława Sikorskiego nr 2-8, 53-659 Wrocław, wpisana do Rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000525497, NIP 8971802723, REGON 02251294100000, kapitał zakładowy: 386 360 000,00 zł.
Konkurs organizowany jest w celu promocji działalności uzdrowiskowej prowadzonej przez spółki z grupy PGU.
3. Obszar, na którym jest urządzany jest Konkurs.
Konkurs jest organizowany na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
4. Czas trwania Konkursu.
Konkurs trwa od dnia 10.05.2025 roku do dnia 11.05.2025 roku.
5. Pula nagród.
Nagroda główna: weekendowy pobyt dla dwóch osób w ośrodku Barbarka Vita w Świnoujściu,
Nagroda za wyróżnienie: 10 zestawów kosmetyków Terra.
Nagrody nie podlegają zamianie na inną nagrodę, w tym pieniężną. Prawo do nagrody w Konkursie nie może być przeniesione na osoby trzecie wskazane przez Laureata.
6. Uczestnicy Konkursu.
1. Uczestnikiem Konkursu, na warunkach określonych w Regulaminie, może być każda osoba fizyczna, pełnoletnia, posiadając pełną zdolność do czynności prawnych, zamieszkała na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i spełniająca warunki Regulaminu, z zastrzeżeniem pkt 6.2 Regulaminu. Uczestnik identyfikowany jest poprzez adres e-mail oraz numer telefonu, który podał podczas zgłoszenia do Konkursu.
2. Z udziału w Konkursie wyłączeni są pracownicy i współpracownicy wszelkich podmiotów zaangażowanych w organizację Konkursu na zlecenie Organizatora, członkowie Zarządu oraz pracownicy Organizatora i spółek zależnych, a także członkowie najbliższej rodziny tych osób (tj. małżonek, dzieci, rodzice, rodzeństwo, przysposobieni oraz przysposabiający). Pracownikiem w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest zarówno osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę, jak i osoba współpracująca na podstawie umowy cywilnoprawnej (w szczególności na podstawie umowy o dzieło, umowy zlecenia).
3. Uczestnik przystępując do Konkursu powinien zapoznać się z treścią Regulaminu. Przystępując do Konkursu Uczestnik wyraża zgodę na przestrzeganie Regulaminu.
7. Zasady uczestnictwa w Konkursie
Aby wziąć udział w Konkursie (przystąpić do Konkursu) należy łącznie spełnić poniższe warunki:
1. W dniach od 10.05.2025 r. do 11.05.2025 r. odwiedzić stronę internetową Organizatora, odszukać zdjęcie błękitnego balonika i przepisać umieszczone nad nim hasło w odpowiednim miejscu Formularza Zgłoszeniowego, o którym mowa poniżej.
2. W dniach od 10.05.2025 r. od godz. 12:00:00 do 11.05.2025 r. do godz. 23:59:59 (data wpływu rejestracji na serwer Organizatora) dokonać rejestracji w Konkursie za pomocą strony internetowej poprzez prawidłowe wypełnienie formularza zgłoszeniowego zwanego dalej „Formularzem Zgłoszeniowym”, w którym Uczestnik zaproponuje hasło reklamowe/slogan dla Polskiej Grupy Uzdrowisk sp. z o.o. Zgłoszone hasło/slogan musi wynikiem osobistej twórczości uczestnika Konkursu, nie może zawierać treści obraźliwych lub sprzecznych z prawem, nie może naruszać praw osób trzecich, w tym w szczególności dóbr osobistych, praw autorskich lub praw własności przemysłowej.
3. Zapoznać się z Regulaminem Konkursu oraz wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych Uczestnika i zapoznać się z obowiązkiem informacyjnym dotyczącym przetwarzania danych osobowych, które są warunkami uczestnictwa w Konkursie.
Prawidłowe wypełnienie Formularza Zgłoszeniowego do Konkursu wymaga:
 wpisania adresu e-mail Uczestnika,
 wpisania numeru telefonu komórkowego Uczestnika,
 wpisania hasła umieszczonego na baloniku, odnalezionym na stronie internetowej Organizatora,
 złożenia przez Uczestnika oświadczenia o zapoznaniu się z Regulaminem Konkursu, poprzez zaznaczenie checkbox’u bezpośrednio przed treścią tego oświadczenia,
 złożenia przez Uczestnika oświadczenia o zapoznaniu się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych poprzez zaznaczenie checkbox’u bezpośrednio przed treścią tego oświadczenia,
 wyrażenia przez Uczestnika zgody na przetwarzanie jego danych osobowych przez Organizatora w celach związanych z przeprowadzeniem Konkursu, poprzez zaznaczenie checkbox’u bezpośrednio przed treścią tego oświadczenia,
 wyrażenia przez Uczestnika zgody na przetwarzanie jego danych osobowych przez Organizatora w celach marketingowych dotyczących działalności gospodarczej Organizatora i spółek z grupy PGU, poprzez zaznaczenie checkbox’u bezpośrednio przed treścią tego oświadczenia.
Zgłoszenie do Konkursu musi być dokonane wyłącznie poprzez osobiste wypełnienie Formularza Zgłoszeniowego przez Uczestnika, bez użycia narzędzi programistycznych, algorytmów lub skryptów dokonujących automatycznego zgłoszenia.
Uczestnik przyjmuje do wiadomości, że Organizator nie zapewnia możliwości zmiany danych podanych w Formularzu Zgłoszeniowym..
8. Rozstrzygnięcie Konkursu:
1. Zwycięskie hasło/slogan reklamowy zostaną wybrane przez 3 osobową Komisję Konkursową, powołaną przez Zarząd Polskiej Grupy Uzdrowisk sp. z o.o.
2. Planowana data ogłoszenia wyników 22.05.2025 r.
3. Projekty oceniane będą zgodnie z następującymi kryteriami: oryginalność hasła/sloganu reklamowego, kreatywność, łatwość jego zapamiętania, wedle uznania członków Komisji powołanej przez Organizatora.
9. Wyniki Konkursu.
1. W ciągu 10 dni roboczych od zakończenia Konkursu, Laureat otrzymuje na podany w Formularzu Zgłoszeniowym adres e-mail informację o przyznaniu nagrody.
2. Lista Laureatów (imię oraz pierwsza litera nazwiska) opublikowana będzie na stronie internetowej Organizatora.
10. Przekazanie nagród.
Nagrody zostaną wysłane niezwłocznie po zakończeniu konkursu na adres Laureata ustalony przez Organizatora poprzez nawiązanie z nim kontaktu przez wiadomości e-mail lub telefonicznie.
11. Postępowanie Reklamacyjne:
1. Wszelkie reklamacje dotyczące Konkursu uczestnicy powinni zgłaszać́ najpóźniej w terminie 7 dni od dnia zakończenia Konkursu, tj. od ogłoszenia wyników, za pośrednictwem poczty elektronicznej na następujący adres e-mail Organizatora: biuro@pgu.pl lub pocztą na adres Polska Grupa Uzdrowisk sp. z o.o. ul. Gen. Władysława Sikorskiego 2-8 Wrocław (53-659).
2. Reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko Uczestnika Konkursu, adres lub adres e-mail do korespondencji, adres e-mail lub telefon podany w Formularzu Zgłoszeniowym, opis podstaw reklamacji.
Reklamacje rozpatrywane będą̨ przez Komisję w terminie 14 dni od dnia jej wpłynięcia.
O wyniku postępowania reklamacyjnego Uczestnik otrzyma informację na adres podany przez niego w reklamacji.
3. Decyzja Komisji w przedmiocie rozpatrywanej reklamacji jest ostateczna.
12. Prawa autorskie
1. Uczestnik Konkursu oświadcza, że hasło/slogan reklamowy zgłoszony do Konkursu został wymyślony przez niego samodzielnie i jest wolny od praw i roszczeń osób trzecich, w tym dotyczących praw autorskich i pokrewnych oraz że ponosi wobec Organizatora odpowiedzialność z tego tytułu, zwalniając go z wszelkich roszczeń osób trzecich.
2. Na podstawie art. 921 § 3 Kodeksu Cywilnego z chwilą wydania nagród, o których mowa w § 5 Regulaminu Konkursu na Organizatora Konkursu przechodzą bez dodatkowego wynagrodzenia autorskie prawa majątkowe do nagrodzonych treści – haseł/sloganów reklamowych powstałych w związku z realizacja zadania konkursowego (dzieła), stanowiącego utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 201 r. poz. 1191, tj. z późn. zm.) bez jakichkolwiek ograniczeń czasowych, terytorialnych, czy ilościowych na następujących polach eksploatacji:
a) utrwalanie i zwielokrotnienie drukiem lub podobną techniką, w tym fotokopiowanie i mikrokopiowanie, techniką cyfrową,
b) wydawanie (publikowanie) i rozpowszechnianie we wszystkich wydaniach, niezależenie od formy, standardu, systemu lub formatu, bez ograniczenia liczby nakładów, wydań oraz egzemplarzy; obejmuje to także prawo do częściowego lub całkowitego przedruku (przed i po produkcji), w tym na fotokopiach, mikrodrukach i mikroprodukcjach, a także do powielania w inny sposób,
c) wprowadzenie do Internetu, pamięci komputera i sporządzenie kopii takich zapisów dla potrzeb eksploatacji oraz trwała lub czasowe zwielokrotnienie komputerowego zapisu w całości lub w części dowolnymi środkami i w dowolnej formie, wykorzystanie do celów marketingowych, w tym reklamy, promocji, oznaczenia lub identyfikacji Organizatora; obejmuje to również utrwalanie audiowizualne dowolną techniką niezależnie do standardu, systemu i formatu; nadanie za pomocą wizji lub fonii przewodowej lub bezprzewodowej przy pomocy dowolnych środków technicznych, w tym nadawanie za pośrednictwem satelity; nagrywanie na urządzeniach służących do wielokrotnego odtwarzania za pomocą nośników dźwięku i obrazu, w tym powielania, rozpowszechniania i odtwarzania nagrań, przekazywanie, odtwarzanie i emitowanie w audycjach w środkach masowego przekazu, po utrwaleniu na nośnikach dźwięku i/lub obrazu, publicznie wykonanie, wystawienie, wyświetlanie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie a także publiczne udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym, w tym w dowolnych – elektronicznym, cyfrowym itp. - kanale komunikacji publicznej, wprowadzanie do obrotu, rozpowszechnianie egzemplarzy oraz ich kopii;
d) dokonywanie obrotu wszystkimi przysługującymi mu prawami do hasła/sloganu reklamowego, w tym w szczególności użyczać lub oddawać je w najem.
3. W ramach wydanej nagrody Organizator Konkursu nabywa wyłączne prawo do wykonania praw zależnych do nagrodzonego dzieła (hasła/sloganu zgłoszonego do Konkursu) i dysponowania nim, w tym Organizator Konkursu ma prawo do dokonywania zmian i przeróbek, skrótów, zmian i wymiany poszczególnych warstw lub elementów i innych zmian, łączenia z innymi utworami, wizerunkami, wykonaniami, tekstami, opisami lub materiałami, wykorzystania w całości lub we fragmentach, w tym w ramach komplikacji lub połączeń, w różnych wersjach zmienionych i skróconych, rozłożonych na części, w wersjach zmienionych i skróconych, rozłożonych na części, w wersjach ze zmianą sekwencji oraz w wersjach zsynchronizowanych ze zmienioną warstwą dźwiękową, ilustracją lub informacyjną oraz do korzystania i rozporządzania tymi opracowaniami w pełnym zakresie. Organizator Konkursu jest uprawiony w szczególności do uzupełnienia hasła/sloganu o inne hasła reklamowe, znaki towarowe, informacje handlowe etc. i do korzystania z tak powstałych modyfikacji w pełnym zakresie. Organizator Konkursu może dokonać poprawek stylistycznych, ortograficznych i językowych.
4. Uczestnik Konkursu wyraża zgodę Organizatorowi Konkursu na korzystanie z hasła w sposób anonimowy – bez konieczności każdorazowego podawania danych Uczestnika Konkursu.
5. Uczestnik Konkursu z chwilą dokonania zgłoszenia hasła do konkursu zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu ponosi odpowiedzialność za to, że:
a) jest autorem hasła w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jakie zgłasza w związku z udziałem w Konkursie,
b) powstałe w związku z Konkursem hasło nie naruszają w żaden sposób przepisów obowiązującego prawa ani jakichkolwiek praw lub dóbr osobistych osób trzecich i że jego autorskie prawa majątkowe do tych haseł nie są w jakimkolwiek zakresie ograniczone lub obciążone.
6. Uczestnik zobowiązuje się do niewykonywania praw zależnych do hasła/sloganu reklamowego.
7. Organizator będzie uprawniony do dalszego rozporządzania nabytymi autorskimi prawami majątkowymi do zgłoszonego hasła.
8. Organizator decyduje o pierwszym i kolejnych terminach wykorzystania Hasła Reklamowego. Organizator nie jest zobowiązany do wykorzystania ani rozpowszechnienia Hasła Reklamowego.
9. Zwycięzcy Konkursu, poza uprawnieniem do uzyskania nagrody konkursowej, nie przysługują żadne inne roszczenia do Organizatora oraz do osób trzecich, które te prawa nabyły.
13. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE Organizator informuje, że:
1. administratorem danych osobowych Uczestnika jest Organizator,
2. administrator nie powołał Inspektora Ochrony Danych, ale w sprawach przetwarzania danych osobowych można kontaktować się z upoważnionym pracownikiem administratora za pośrednictwem poczty elektronicznej odo@pgu.pl,
3. zgoda jest udzielana poprzez zgłoszenie udziału w Konkursie (ust. 7 Regulaminu),
4. zgoda nie jest obligatoryjna, ale jej nieudzielenie (lub cofnięcie) uniemożliwi udział w Konkursie, w tym (zależnie od momentu cofnięcia) wręczenie nagrody,
5. przetwarzanie obejmuje wyłącznie dane ujęte w Formularzu zgłoszeniowym,
6. celem przetwarzania danych jest zapewnienie sprawnego i rzetelnego przeprowadzenia Konkursu, w tym fazy przekazania nagrody Uczestnikowi,
7. z zastrzeżeniem konsekwencji opisanych w pkt 4 zgoda może być w każdym czasie cofnięta, co nie wpłynie na legalność przetwarzania zaistniałego do momentu doręczenia do administratora oświadczenia o cofnięciu zgody,
8. maksymalny okres przechowywania danych osobowych nie jest sprecyzowany, ale administrator będzie weryfikował zasadność ich przechowywania co najmniej raz na 12 miesięcy od miesiąca następującego po miesiącu zakończenia Konkursu, biorąc pod uwagę ustawowe terminy przedawnienia roszczeń związanych z realizacją Konkursu oraz inne (podatkowe) wymogi ustawowe,
9. dane nie będą przekazywane poza granicę Rzeczypospolitej Polskiej, ale mogą być przekazywane podmiotom trzecim, a w tym spółkom z grupy PGU, organom administracji państwowej, organom wymiaru sprawiedliwości, organom egzekucyjnym lub organom ścigania, w zakresie koniecznym dla realizacji praw i obowiązków administratora albo osoby, której dane dotyczą,
10. Uczestnikowi przysługuje prawo dostępu do danych osobowych, żądania ich sprostowania, uzupełnienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo ich przenoszenia i zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania,
11. Uczestnikowi przysługuje prawo wniesienia do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych skargi na prawidłowość przetwarzania,
12. dane osobowe nie będą przedmiotem zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania,
13. podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, a w tym art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda osoby, której dane objęte są przetwarzaniem), art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie usprawiedliwiony interes administratora) oraz ustawa z dnia 10.05.2018r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019r. poz. 1781).

14. Postanowienia końcowe.
1. Regulamin jest dostępny na stronie Internetowej organizatora Konkursu.
2. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego.
3. Wszelkie kwestie sporne rozstrzygać będzie Organizator Konkursu.